Social media

Marketing na društvenim mrežama

Društvene mreže su relativno novi pojam u internetskoj sferi. Što su zapravo društvene mreže?

Društvene mreže su online zajednice koje imaju nešto zajedničko, dijele zajedničke interese i aktivnosti te komuniciraju na različite načine preko blogova, instant poruka, newsfeeds i dr.

Važno je naglasiti da su ovakvi oblici komunikacije besplatni zbog čega ne ćudi podatak da gotovo milijarda ljudi koriste društvene mreže (Facebook, Twitter, LinkedIn, Instragram, Myspace, YouTube, ...).

Svaki korisnik društvene mreže mora kreirati svoj profil u kojem navodi neke svoje osobne podatke ali i interese i želje. Korisnici se povezuju sa drugim korisnicima preko zajedničkih interesa i aktivnosti stvarajući grupe prijatelja s kojima redovito komuniciraju.

Mogućnosti na društvenim mrežama

Društvene mreže omogućuju brojne aktivnosti marketingu:

  • Preporuke, odnosno primjenu marketinga od usta do usta
  • Istraživanje tržišta
  • Kreiranje i provjeru ideja
  • Razvoj novih proizvoda
  • Upravljanje odnosa sa korisnicima (CRM)
  • Sve oblike promocije i komunikacije


Dobro razrađen nastup na društvenim mrežama može donijeti jako dobro rezultate, u kratkom roku, bolje nego klasičan marketing. Ako želite ostvariti dobar rezultat potrebno je uložiti i dosta truda. Korisnici primjećuju angažman i trud poduzeća, te je nužno da se izgradi jedan pozitivan odnos. Materijali i objave koje se stavljaju na društvenu mrežu moraju biti kontinuirani i profesionalni. Na sva pitanja i komentare potrebno je odgovoriti u što kraćem roku kako bi korisnici stekli dojam da ih cijenite i brinete o njima. Isto tako je važno dobro prihvatiti negativnu kritiku kao i pozitivnu. Na društvenim mrežama postoje milijuni ljudi, od kojih svatko ima svoje stavove i mišljenja. Svako mišljenje je potrebno uvažiti i prihvatiti, ili pak dobro i ljubazno argumentirati ukoliko tvrdnja nije točna. Prepucavanjem i svađanjem na društvenim mrežama gubi se povjerenje u poduzeće (proizvod ili uslugu) te se postiže kontraefekt od željenog.  


 Community management

Marketing na društvenim mrežama često se spominje i pod pojmom Community management. Community management predstavlja komunikaciju sa ciljanom skupinom na društvenim mrežama, te vođenje profila, redovno plasiranje relevantnog sadržaja, animiranje korisnika te odgovaranje na sva pitanja korisnika.  Potrebno se istaknuti iz mase, biti drugačiji, biti zamijećen, što se postiže kontinuiranim radom 24/7.


Područje društvenih mreža i Internet marketinga će se sve više razvijati i rasti zbog toga je važno biti ukorak sa vremenom ali i konkurencijom. Ukoliko niste dovoljno vješti sa društvenim mrežama dobro bi bilo angažirati stručnjaka koji će taj posao odraditi profesionalno i sa željenim rezultatom.

Kakva su vaša iskustva sa marketingom na društvenim mrežama? Da li ste ostvarili zacrtane ciljeve? Na kakve probleme ste naišli? 

Za sva pitanja stojimo na raspolaganju, Softwise tim.