SEO

Što je to SEO?

Vjerojatno ste i sami primijetili pretraživanjem pojmova da su neke Internet stranice više rangirane i nalaze se na prvoj stranici pretrage.

Druge imaju slabiji rang i nalaze se tek na nekim sljedećim stranicama pretrage. Što utječe na rangiranje stranica prilikom pretrage? 

Ključnu ulogu u tome igra SEO (Search Engine Optimization) koji podrazumijeva optimizaciju Internet stranice za pretraživače (Google, Yahoo, Bing).

Dobro optimizirane stranice imaju i bolji rang čime se postiže veća posjećenost.

                                                                                                             

Proces optimizacije mogao bi se opisati u nekoliko ključnih koraka


  1. Odabir ključnih riječi i fraza – potrebno je odabrati nekoliko fraza i desetak ključnih riječi. Odabir ključnih riječi ovisi o ciljanoj skupiti i rezultatu koji se želi postići ali isto tako i sadržaju web stranice (da li se radi o proizvodu, usluzi, radu organizacije…). Analizirati koje ključne riječi se najviše traže i za koje je najlakše postići dobre rezultate.
  2. Definiranje naslova - naslove stranice postaviti prema odabranim ključnim riječima i provjeriti kako se izabrani naslovi pozicioniraju u najpoznatiji tražilicama.
  3. Kreiranje sadržaja – sadržaj na Internet stranicama mora biti jasan, pravopisno i gramatički točan, te zanimljiv korisnicima. Pod jasnoćom sadržaja podrazumijeva se da bude jednostavan, sažet, čitljiv i razumljiv, dok se pod zanimljivosti smatra da su informacije točne, potpune i vezane uz naslov stranice.
  4. Onpage i Offpage optimizacija


Oba dvije vrste optimizacije su ključne za uspjeh, te je onpage optimizacija preduvjet za offpage optimizaciju.


Onpage optimizacija


Onpage podrazumijeva optimizaciju na samoj web stranici, izrada strukture i navigacije web stranice, kao svih onih elemenata koji su sastavni dio ove optimizacije poput naslova stranice, podnaslova, ključne riječi i fraze, itd.

Neki bitni elementi Onpage optimizacije

  • Naslov sadržaja (page title) – prikazom rezultata pretraživanja prikazuje se naslov stranice koji mora biti dobro sastavljen i u skladu s temom koja je u njemu obrađena. Preporuča se da naslovi budu veličine do 64 znaka, te da se koriste ključne riječi i pojmovi koji bi bili posjetiteljima od koristi.
  •  Metapodaci ili meta tagovi (meta description tag) – koristi se kao opis rezultata pretraživanja i samim time utječe na percepciju korisnika. Važno je da opis bude sažet te privuče pažnju korisnika (na taj način i stranica koja nije prvorangirana može ostvariti veliki promet, čak veći od prvorangirane)
  • Struktura stranice i izgled URL- a – potrebno je tražilicama omogućiti indeksiranje, ali i paziti na sadržaj i veličinu URL-a. URL ne smije biti predugačak, te bi bilo dobro da bude sastavljen od ključnih riječi.
  • Grafičke animacije – pretraživači ne prepoznaju animacije te se ovdje javlja problem njihovog optimiziranja. Stranice koje su u cijelosti izrađene u Flash tehnologiji imaju većih problema sa optimizacijom, jer sve podstranice imaju jednak URL, nema HTML tagova i nekih drugih ključnih elemenata.


Ovom optimizacijom nastoji se osigurati što bolje pozicioniranje prilikom pretraživanja, ali i lakše korištenje te bolji doživljaj stranice.


Bitno je zapamtiti da se sav sadržaj (naslovi, podnaslovi, tekst…) prvenstveno piše za posjetitelje a ne web pretraživače. Ljudi si ti koji trebaju neku informaciju na temelju koje će kupiti Vaš proizvod ili uslugu.


Offpage optimizacija


Offpage optimizacija radi se nakon izrađene Onpage optimizacije, te se prvenstveno odnosi na poboljšanje povezanosti stranice sa drugim Internet stranicama. Ova optimizacija zahtjeva više vremena i znanja kako bi se postigao dobar rezultat. Cilj je što bolje rangiranje Internet stranice kod pretraživača, a postiže se razmjenom linkova, raznim tehnikama gradnje linkova, sponzoriranim člancima, čak i kupovinom linkova. Kod razmjene linkova potrebno je voditi računa da li su dobiveni linkovi korisni i da li će nam pomoći u postizanju veće ranga, ili su možda štetni za nas (spam).


Gradnja linkova često se radi komentiranje na blogovima i forumima te ostavljanjem linka u komentaru, ali vrijednost takvih linkova nije velika. Drugi mogućnost je prijava stranica na nacionalne i tematske direktorije, ali prije sam prijave potrebno je istražiti vrijednost tog direktorija, da li je indeksiran, da li ima Pge Rank i dr.

Uz spomenutu gradnju linkova nismo spomenuli onu najjednostavniju, razmjenu linkova između poznanika, prijatelja, kolega, društvenih mreža ili više domena istog poduzeća. Na taj način može se napraviti dobra mreža linkova na vaše stranice   i tako povećati posjećenost.


SEO je često dugotrajan proces i rezultati nisu vidljivi odmah, nego je potrebno neko vrijeme kako bi se došlo do cilja. Često je najbolje angažirati stručnjaka za ovo područje koji ima više iskustva i znanja. Softwise je u mogućnosti odraditi cjelovitu SEO optimizaciju za Vas, od početka do kraja na najbolji mogući način za Vas. 

U slučaju da imate dodatnih pitanja ili nedoumice slobodno nas kontaktirate putem maila: softwise@softwise.hr, Softwise tim.